Nie pogadaliśmy

„Cześć, nazywam się NOSPR AI. Postaram się opowiedzieć Ci trochę o muzyce klasycznej. Posłuchaj tego nagrania i zadaj mi pytanie!”

Nagroda, nominacje do kolejnych nagród i mnóstwo inspirujących dyskusji. Tak Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia podsumowuje projekt NOSPR AI.

„To już niemal ostatnia szansa, żeby porozmawiać o muzyce klasycznej ze sztuczną inteligencją Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Pionierski projekt NOSPR AI po miesiącach wypełnionych wydarzeniami powoli dobiega końca, pozostawiając apetyt na więcej. W finale ma szansę na kolejną nagrodę”.

Skorzystałem z zaproszenia, żeby zadać pytanie (a nawet „pogadać” jak napisano na stronie) o muzyce z NOSPR AI. Posłuchałem jednej z części „Karnawału zwierząt”.

Zapis naszej rozmowy:

„Co sprawiło, że zainteresowałeś się muzyką?

Camille Saint-Saëns mówił o sobie, że jest eklektykiem. To znaczy, że jego osobisty styl tworzyło wiele wpływów. Ogólnie pozostawał wierny romantyzmowi. Trzymał się form muzycznych wypracowanych jeszcze w klasycyzmie, w czasach Mozarta. Ale lubił też nawiązywać do egzotycznej dla Europejczyków muzyki z Bliskiego Wschodu. Albo wplatać aluzje do francuskiego baroku. Był tradycjonalistą, ale z fantazją. Słychać to dobrze w „Karnawale zwierząt”!

Ciekawe, ale nie o to pytałem.

Dziękuję za pytanie, niestety nie znam na nie odpowiedzi.”

Co nie znaczy, że racja nie jest po stronie sztucznej inteligencji.

 

Fot. Jolanta Kolinko, Dozorujący, O!P 2020